5 Minuten workout

Je begrijpt dat wij je natuurlijk het allerliefste buiten zien, in de frisse lucht. Je gedachten verzetten, even diep in- en uitademen, je hartslag omhoog brengen om vervolgens weer opgeladen deel 2 van je thuiswerkdag te voltooien. Stel dat dat even niet lukt, simpelweg omdat je echt maar 5 minuten hebt. Geen zorgen: met onderstaande oefeningen maak je je bovenlichaam weer soepel.

1. Armen en polsen

Start altijd met een warmingup van je polsen. Grijp je vingers in elkaar en draai de polsen losjes in het rond. Doe dit ongeveer een minuut.

2. Nek, rug en schouders

Trek je schouders op terwijl u inademt. Laat de schouders omlaag zakken en adem daarbij uit.

3. Nek, rug en schouders

Ga goed rechtop zitten en trek je schouderbladen naar achteren en omlaag

4. Nek, rug en schouders

Doe je armen over elkaar en strek je ellebogen naar voren, maak je rug bol.

5. Armen en polsen

Leg je onderarm met je hand plat op tafel. Maak een vuist en til je hand op. Uw onderarm beweegt niet mee. Leg vervolgens je hand weer plat neer.

6. Nek, rug en schouders

Ga goed rechtop zitten en draai met je hoofd zo ver mogelijk over je schouder. Doe dit in beide richtingen.

De Fynch App beloont je niet met punten voor deze workout, dus doen we dat hier alvast even. ‘Goed dat je de tijd neemt en aan jezelf denkt. Haal je morgen weer een èchte frisse neus?’

5 Minuten workout